top of page
  • תמונת הסופר/תInbal Zak

מולטאי - החיים בין כחול לירוק

עודכן: 30 בספט׳ 2020


טיול באזור האגמים של ליטא - מחוז מולטאי

כבר אורזת מזוודה ויוצאת לטיול בלוגריות במולטאי!

רגע רגע... מה? איפה??? בתחילת חודש ספטמבר קיבלתי הצעה לצאת לטיול בלוגריות במולטאי. מי שעוקב אחרי כבר יודע שאני לא אומרת לא לדברים שמתחילים בדיוטי פרי, אז קודם כל אמרתי כן!

פתחתי מחשב וניסיתי לחפש במפות של גוגל מה זה בכלל המקום הזה ואיך לעזאזל כותבים את השם שלו בחיפוש?!? מצאתי. אז זה הזמן לספר לכם שאני מאוהבת ב- Google Earth כבר שנים. משוטטת להנאתי שעות על גבי שעות בכל מיני מקומות על גבי הגלובוס בכבישים נידחים ובערים מוכרות, יודעת לזהות מקומות בשנייה ובכלל הייתי יכולה להיות מפענחת תצ"א מוצלחת מאוד בשרות המדינה.

ירדתי מהלוויין אל אזור מולטאי שבליטא, זום אין, צמצמתי מרחקים, פתחתי תמונות, "נסעתי" בכבישים, דגמתי עיירות והתחלתי לדאוג... איך מעבירים ארבעה ימים מלאים באזור הזה וכמה ספרים אני צריכה לארוז? ליתר ביטחון ארזתי שניים.

ספויילר - לא הספקתי לקרא אף אחד...

ברוכים הבאים למחוז 300 האגמים של ליטא!

מולטאי, ליטא

הטיול שלנו במולטאי אורגן ע"י לשכת התיירות של האזור, צוות מקסים של אנשים שיצאו מגדרם בשביל להראות לנו את כל המקומות ששווה לבקר בהם, לאכול במסעדות, להכיר את האנשים, המוזיאונים, האטרקציות והנופים - ולנסות לדחוס את הכל בארבעה ימים בשביל להספיק כמה שיותר... אחרי שלושה ימים נינוחים בקובנה, הגיעה מונית למלון Kaunas המרכזי שבו שהינו ואספה אותנו לתחילת החוויה הכפרית שלנו בליטא.

הליטאים של היום הם אנשים מאוד נחמדים, חרוצים וגבוהים!! כאן בפגישה שפתחה את המסע שלנו - בלשכת ראש העיירה של מולטאי

העיר מולטאי שבליטא

העיירה הקטנה מולטאי Moletai היא בירת המחוז ועל אף העובדה שהיא מונה רק כ-6000 תושבים, היא העיר הגדולה ביותר באזור! במבט ראשון היא נראית כמו מקום שעמד מלכת, כשחופרים קצת פנימה מגלים את השינוי. בתי הקפה והמסעדות (המעטות) כבר נטשו את ההשפעה הקומוניסטית ומעוצבים לפי צו השעה, מרכז המיידע לתייר מאובזר באמצעי מולטימדיה ומשקפי מציאות מדומה ואפילו סיפורי הזוועות של מלחמת העולם השנייה שהודחקו בעבר, עכשיו מסופרים, מתועדים ונשמרים.

הקהילה היהודית של העיירה מנתה בשיאה כשני שלישים מתושביה. היהודים היו אלו שבנו את מבני האבן האדומים הראשונים, במקום שהיו בו רק בתים מעץ. ברחוב הראשי נשארו מספר מבנים כאלו, עומדים כתזכורת לקהילה שחייתה כאן חיי משפחה ומסחר מלאים ונרצחה כולה בשואה, שורת הבתים האלו היו המרכז המסחרי המרכזי של האזור, שורה תחתונה חנויות ושורה עליונה - בתי מגורים.

יהדות מולטאי, יהודי ליטא

מבט מחזית הבניין

מולטאי, יהדות מולטאי

ובהמשך הרחוב מבנה נוסף של הקהילה

מולטאי ליטא

כיום אפשר למצוא במבנה הארוך בין היתר - קונדיטוריה, בית קפה, מסעדה, מכולת וסדנת קרמיקה.

(לחצו על החץ הצידה לעוד תמונות)

הפינוק שהעניקו המארחים שלנו מלשכת התיירות לא ידע גבולות, הרצון שלהם שנטעם, נחווה ונלמד ובסוף גם נשרוד כדי לספר, גרם להם לשבץ לנו במהלך היום כמה שיותר מסעדות עם אוכל טעים, אטרקציות עם אוכל טעים ומארחים שהגישו לנו... נכון. אוכל טעים.

ואנחנו, בלוגריות ישראליות מנומסות ועדינות, לא רצינו להעליב אף אחד !

המסעדה הראשונה שאליה הגענו ממוקמת במבנה עתיק במרכז העיר, יש לה גינה מקסימה ואוכל מסורתי מצוין. זו מסעדה של מלון בוטיק בשם Senoji užeiga שמציע גם חדרים לזוגות ולמשפחות.

בלוג הטיולים כבר אורזת

מסעדה במולטאי

מסעדה במולטאי ליטא

התמזל מזלם של תושבי מחוז מולטאי לגור בחבל ארץ משגע! מרחבים עצומים ירוקים, יערות עבותים וכ-300 אגמים בגדלים שונים שבכולם המים צלולים ונקיים ובכולם הרחצה והדייג מותרים. העיירה מולטאי נבנתה גם היא לצד שני אגמים גדולים, שביל באורך חמישה ק"מ מקיף אותם ולצידם שלל מקומות מקסימים לביקור - גן פסלים, מרכזים לספורט ימי והשכרת סירות ותיאטרון פתוח להופעות בקיץ. יצאנו לטיול רגלי בין סמטאות העיירה שרוב בתיה בנויים מעץ, לכיוון אגם Pastovis הצר והארוך.

אזור האגמים של ליטא

בתי עץ במולטאי ליטא

בתי עץ ליטא

מבט מגן הפסלים אל האגם

 Pastovis, גן הפסלים במולטאי

מולטאי Pastovis


אגם מולטאי

מולטאי, ליטא

מולטאי, ליטא

הנצחת יהודי מולטאי

בחלקה הדרום מערבי של העיר הייתה נקודה שאליה הובאו יהודי מולטאי והסביבה במלה"ע השנייה, שם נרצחו ונקברו בקבר אחים.

מעל הקבר הוצבה לזכרם אנדרטה עם כיתוב בליטאית ובעברית. בכל שנה מאז 1960 בתאריך 29/8 מתקיים בעיר יום זיכרון ומצעד של שלום שיוצא ממרכז העיר ומסתיים באנדרטה.

שם המקום בליטאית- Molėtų žydų žudynių vieta ir kapas

אנדרטת השואה, יהדות מולטאי

יהדות מולטאי, אנדרטה לזכר הנרצחים בשואה

המוזיאון הליטאי לאתנו קוסמולוגיה - Etnokosmologijos muziejus

מוזיאון הליטאי לאתנוקוסמולוגיה, מצפה כוכבים

במרחק נסיעה של כרבע שעה ממרכז העיר, על ראש גבעה, נמצא המוזיאון הליטאי לאתנו קוסמולוגיה.

מיקומו נקבע כאן בשל העובדה שהמקום מיושב בדלילות ואין מסביבו אורות של ערים שעלולים להפריע לצפייה בכוכבים.

מבנה מרשים ביותר בלב היער, מגדל עתידני דמוי חללית שבראשו טלסקופ עוצמתי. בראש המגדל נבנו חללים מזכוכית, שנותנים תחושת ריחוף בנוף משגע!

באתר האינטרנט של המוזיאון אפשר לראות את שעות הפתיחה ואת התאריכים שבהם אפשר להצטרף לביקורי לילה עם צפייה בכוכבים- http://www.etnokosmomuziejus.lt/en/

מוזיאון הליטאי לאתנוקוסמולוגיה

מוזיאון הליטאי לאתנוקוסמולוגיה, מצפה כוכבים

בתוך המבנה נמצא מוזיאון עם תצוגות שונות בנושא החלל, אבני מטאוריט שנמצאו במקומות שונים בעולם והסברים על אסטרונומיה והיסטורית התעופה

מוזיאון הליטאי לאתנוקוסמולוגיה

מוזיאון הליטאי לאתנוקוסמולוגיה, מצפה הכוכבים בליטא

מטאוריט

לקראת ערב אנחנו מגיעים אל מקום הלינה הראשון שלנו באזור - הומסטד קליוקאי kliukai, כפר נופש קטן ומקסים ובו בקתות עץ שנבנו כולן ע"י ויטיס, בעל המקום, שהוא גם יו"ר ארגון התיירות הכפרית באזור.

מתחם נהדר של אירוח כפרי, עם מספר בקתות בגדלים שונים, מדשאות עם מתקני שעשועים לילדים, אגם קטן, ביתן סאונה וספריה עם סלון מרווח שאפשר לערוך בו כינוסים.

בבקתות יש אח לחימום (וכן, גם בספטמבר, בלילה הטמפרטורות צונחות) והאורחים יכולים להתנסות בחיתוך בולי העץ לגזרים, עם גרזן.

(לחצו על החץ הצידה לעוד תמונות <-> )

סיור עששיות

עוד לפני שהוספנו אש למדורה (או יותר נכון עצים לאח) נתבשרנו שהיום לא תם ואנחנו יוצאים לסיור עששיות.

לילי.

רגלי.

במעלה הגבעה.

ב -2 מעלות צלזיוס...

באומץ רב ולא מבלי להיזכר מה קרה ליהודים האחרונים שהלכו אחרי ליטאים בלילה ליער, לבשנו את מיטב מחלצותינו בשכבות והתייצבנו במרכז המבקרים של הכפר דובינגאי (Dubingiai).

מרכז המבקרים נמצא במבנה בן 200 שנים שהיה בעבר אסם והוסב לפני כמה עשרות שנים למרכז מידע מדהים! תצוגות לימודיות המשלבות פעילות אינטראקטיבית שמתאימה מאוד למשפחות. כאן יצרנו עששיות, קיבלנו הדרכה על הפארק האזורי אסביה, ויצאנו לדרך...

מרכז מבקרים דובינגאי

מרכז מבקרים דובינגאי

מרכז מבקרים דובינגאי, סיור עששיות

בקצה ההר הגענו אל שרידי טירת דובינגאי, שנמצאת בתוך מבנה של האנגר גדול שנועד לשמור עליה מפני פגעי הטבע והאדם. כבר ראיתי טירות מרשימות יותר, אבל החוויה הלילית הייתה ממש מיוחדת וההפתעה עוד לפנינו...

טירת דובינגאי

באמצע השדה הסמוך חיכה לנו צוות עם תה שהוכן על האש מצמחים שלוקטו באזור, עוגיות ביתיות טריות ומשקה שיכר ליטאי חריף (עם אחוזי אלכוהול מופרזים) בשם זוקטיניס (suktinis) .

הסיור פשוט מקסים למשפחות שמחפשות אטרקציות לילדים, בשלב הזה התנסינו במשחקים שמבוססים על טבעות זוהרות בלילה (סטיקלייטים), קליעה למטרה וחיפוש אבנים מצוירות עם פנסים.

מרכז מבקרים דובינגאי

למחרת התעוררנו לבוקר קר במיוחד, ערפילים על האגם ודשא מכוסה בשכבת קרח דקה. הליטאים רגילים לקור, רק כאשר הטמפרטורות צונחות אל מתחת למינוס 25 מעלות, הילדים לא הולכים לבית הספר... עד אז הכל כרגיל!

הומסטד בליטא, כפר נופש בליטא

יוצאים לדרך וחוזרים אל טירת דובינגאי שבה ביקרנו בלילה, והפעם רואים גם את הנוף! טירת דובינגאי נבנתה על לשון יבשה שפורצת אל אגם אסביה (Lake Asveja) שמציץ אלינו מכל פינה

אגם אסביה ליטא

אגם אסביה ליטא

אגם אסביה ליטא

ממשיכים לביקור בכנסיית וידנישקיאי שנבנתה במאה ה-17. סמוך לכנסייה נמצא מנזר עתיק מהמאה ה-18 שהוסב למוזיאון, פנים המנזר ממש מרשים, מלא בציורים על הקירות ובאוספים שונים, בעיקר של כלי פולחן נוצריים.

כנסיית וידנישקיאי, ליטא

מנזר עתיק בליטא

מנזר עתיק

חוזרים לארוחת צהריים במלון Vila Kelmyne סמוך לאגם של העיירה מולטאי. מקום מקסים שנבנה ביער, קרוב למלון יש מתקני שעשועים לילדים ומרכז ספורט ימי - ממש מומלץ!

מלון במולטאי

הצעה למקומות לינה בליטא


אגם מולטאי

אחוזת אלנטה Alanta manor

העיירה הקטנה אלנטה נמצאת במרחק של כ-18 ק"מ צפונית למולטאי. בחלקה המזרחי של העיירה ניצבת אחוזת אלנטה המרשימה, מוקפת בגן פרחוני גדול ולצידו יער יפה עם אגם (כמובן), נחל ושבילי טיול.

האחוזה נמצאת בבעלות של אמן בשם ז'וקס, במשך 25 שנים הוא התגורר באחוזה ובשנים האחרונות הסב אותה לגלריה שבה מוצגות יצירותיו, עבודות של אמנים נוספים ותערוכות מתחלפות. בקומה השנייה - מוזיאון המספר על ההיסטוריה של האחוזה, של הבישוף שהתגורר בעיירה ושל הקהילה היהודית הגדולה שחייתה באזור (הסברים נרחבים על יהודי המקום, מלווים בתמונות, אפשר למצוא באתר הגלריה)

אחוזת אלנטה ליטא

אחוזת אלנטה בליטא

גלריה באחוזת אלנטה

אלנטה ליטא

הביקור שלנו באחוזה לווה ע"י ראש העיירה החביב שגם לקח אותנו לסיור באלנטה וסיפר לנו על ההיסטוריה היהודית.

באלנטה מתגוררים כ-1000 תושבים ואם סופרים גם את החוות שמסביב, מגיעים בדוחק ל-1500. מסתבר שבשביל להיות ראש העיר לא צריך להוציא כאן כספים על קמפיינים מוגזמים, פשוט כותבים קורות חיים, שולחים לוועדה, ואם נראה להם שאתה מתאים - אז בינגו!

בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה, התגוררו כאן יהודים רבים, בעיקר במרכז. את בתיהם אפשר לזהות לפי מרפסות העץ שנסגרו בחזית הבית ושימשו את המשפחות למסחר.

(לחצו על החץ צידה לעוד תמונות <-> )

כאשר אנשי העיירה החלו בבניית הכנסייה הגדולה נגמר להם הכסף באמצע הבנייה. הם פנו אל הקהילה היהודית וביקשו מהם כסף תמורת הסכמה לבניית בית מסחר גדול בו תוכל הקהילה להיפגש, לאכול ולערוך אירועים שונים. כך יצא שהיהודים מימנו את המשך בניית הכנסייה והחיים המשותפים בין שתי הקהילות פרחו.

כנסיית אלנטה

המבנה הקהילתי שנבנה עבור יהודי העיירה

אלנטה

בהמשך הביקור הגענו גם אל בית הכנסת העתיק שנמצא בחצר אחורית של בית מגורים. בית הכנסת נבנה מעץ ולכן מפתיע לראות שהוא שרד את תקופות המלחמה ופגעי הזמן. כיום הוא עובר שיפוץ נרחב במימון של הקהילה היהודית מווילנה ובראשם יהודי עשיר שנולד באלנטה.

בית הכנסת העתיק באלנטה, ליטא

להשלמת הכנסה, בנו לעצמם ראש העיירה ואשתו המקסימה, צימר משגע על שפת אגם קטן, בתוך חווה לסוסי הרבעה שבבעלותם. באמת אחד המקומות היותר יפים שיש ואם אגיע לשם שוב עם משפחתי הוא יהיה מועמד רציני ללינה.

הצעה למקום לינה בליטא

חוות נופש בליטא

ארבעה חדרי שינה זוגיים

צימר באלנטה, ליטא

חוות סוסים

חוות סוסים, ליטא

וכלב מוזר עם זקן וקרניים...

המוזיאון הפתוח פגולביס Pagulbis

המוזיאון הפתוח פגולביס, ליטא,Kazimieras Jakutis

יש אנשים שהופכים את תחביב איסוף העתיקות לשיגעון, ואז למוזיאון פתוח...

אחד מהמשוגעים לדבר הוא קזימירס ג'קוטיס Kazimieras Jakutis שאסף במשך שנים רבות חפצים ישנים מאזור מולטאי והקים את המוזיאון הפתוח. בכל צעד ובכל מילה של קזימירס רואים שמעשיו נובעים מתשוקה בוערת. כך היה כשערך לנו סיור בחווה הגדולה וסיפר לנו על כל פריט ופרי שצמח בגינה וכך היה כשישבנו לאכול ואז הוא הוציא את הגיטרה והמפוחית והחל לשיר... בחור מעניין. עשיתי עליו חיפוש בגוגל ומצאתי שהוא אחד הזמרים המוכרים של ליטא, ביוטיוב אפשר למצוא כמות אדירה של שירים ומופעים שלו (למתעניינים ברוק רומנטי ליטאי...)

Pagulbis, המוזיאון הפתוח בליטא, Kazimieras Jakutis

(לתמונות נוספות לחצו הצידה על החץ <-> )

היום השלישי שלנו במולטאי, והיום על הפרק שילוב של אקשן, שלווה ומעבר לכפר נופש חדש.

כ-8 ק"מ דרומית למולטאי נמצא הכפר Bebrusai. כאן יש מרכז בשם Meniskas Kaimas שמקיים סדנאות לעבודות יד מסורתיות מקרמיקה, צמר וחומרים נוספים.

אז ניסינו את כוחנו ביצירת לבד מצמר כבשים ניו-זילנדיות (אמיתי! ) חלקינו התחבר יותר לאטרקציה השלוותית הזאת, וחלקינו פחות.

התוצאות המרהיבות מדברות בעד עצמן :

עבודות יד מסורתיות בליטא

עבודות יד מסורתיות בליטא

כמו שכבר הבנו ביום הראשון שלנו כאן - אין אירוח בלי משהו לנשנש

אוכל ליטאי

קינוח ליטאי

ממשיכים לביקור בכפר נופש נוסף, שבו אמנם לא התארחנו אך התרשמנו מכל מה שיש לו להציע, ויש הרבה מאוד! כפר הנופש Įlankos sodyba שוכן גם הוא על שפת אגם ומציע בקתות לשישה עד שמונה אנשים, אטרקציות ימיות רבות, מתקני שעשועים מושקעים, חוף רחצה, מדשאות, סאונה ואפילו אי פרטי באמצע האגם שאפשר לשכור.

כפר נופש בליטא

כפר נופש בליטא

ספורט ימי באגמים, ליטא

הפארק האזורי לברונס Labanoras regional park

פארק לברונס הוא פארק עצום שבו נמצאים מרבית האגמים של מחוז מולטאי. בשנת 1992 הוא הוכרז כשמורת טבע במטרה לשמר את היערות ומגוון בעלי החיים. שטחו של הפארק הוא מעל 55 אלף דונם,

כ-80% משטחי הפארק מכוסים ביערות וכ-14% באגמים.

מקום מושלם לכל חובבי הטיולים וההרפתקאות בטבע! טיולים רגליים, שבילי אופניים מסודרים, רחצה באגמים, ספורט ימי, רכיבה על סוסים שייט בקיאקים ועוד

Labanoras regional park, פארק לבורנס, ליטא

זמן אקשן!!! המונית שמלווה אותנו לאורך כל הטיול, פונה לכיוון היער ומורידה אותנו ליד צריף רעוע שלצידו עומדים טרקטורונים מצוחצחים שמחכים רק לנו

Labanoras regional park, פארק לבורנס, ליטא, פיינטבול

הגענו למרכז שמארגן פעילות פיינטבול ומיני אקשנים נוספים לצעירים פוחזים ולבלוגריות מתבגרות.

טרקטורונים בפארק לבורנס, ענבל ז"ק

לא יודעת למה, אבל זו תמונה שהצחיקה מאוד את הילדים שלי

אחרי חצי שעה של נהיגה, הגענו אל מגדל התצפית של פארק לבורנס. המגדל מתנשא לגובה של 36 מטרים ובשביל להגיע אל ראשו צריך לטפס 214 מדרגות לולייניות.

מגדל תצפית פארק לבורנס, ליטא

כל קיטור שקיטרתי במעלה המדרגות, היה שווה את הרגע שבו הנוף של האגמים נפרש לפנינו! אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל לצערי במזג אוויר סגרירי התמונות שצילמתי שוות בקושי 60-70

פארק לבורנס, מגדל תצפית

פארק לבורנס, מגדל תצפית

מוזיאון הדייג Lake Fishery Museum

מאז שהחלה ההתיישבות לצד האגמים, הדיג היה נפוץ כאן מאוד. האגמים צלולים ומלאים בדגי מאכל שסיפקו את צרכי האנשים בקיץ וגם בחורף. כשהאגמים קופאים, מנסרים הדייגים חורים בקרח ומשחילים דרכם את החכה. גם התיירים המעטים שמגיעים לכאן בתקופה הקפואה יכולים להתנסות בצורת הדייג הזו.

במוזיאון יש אוספים של סירות ורשתות מתקופות שונות, שיאים של דייגים ותמונות שמתעדות את חיי האנשים שהתגוררו בכפרים.

את פנינו קיבלו שתי נשים שמנהלות את המוזיאון כשהן לבושות בלבוש מסורתי, אקורדיון בידן ומרק דגים בסירן

מוזיאון הדייג  Lake Fishery Museum, ליטא

מוזיאון הדייג  Lake Fishery Museum, מולטאי

מוזיאון הדייג  Lake Fishery Museum

מוזיאון הדייג  Lake Fishery Museum, ליטא

בערב אנחנו מגיעות אל מקום הלינה האחרון שלנו בליטא, שוב חוות נופש מקסימה עם בקתות מעץ, מאחורינו יער גדול ומלפנינו נחל שזורם לו בין העצים והמון מרחבים של דשא ירוק.

כפר הנופש Stirneles viensedis מציע שלוש בקתות שמתאימות ל4-6 אנשים כל אחת ועוד בקתה גדולה שיכולה לאכלס גם קבוצה של 10-12 נופשים.

בכל בקתה יש מטבחון אך ניתן גם להזמין ארוחות מוכנות מהמארחים.

כאן תוכלו לשוט בקיאקים, לרחוץ בנחל, לטייל ביערות, לשחק במגרש כדורעף או סתם לשבת ולהתחמם בסאונה. ואם תשימו שעון מעורר לשעת בוקר ממש מוקדמת אולי תוכלו לצפות באייל קורא שמגיח מבין העצים. (ניסיתי, לא עבד...)

(לתמונות נוספות לחצו הצידה על החץ <-> )

יום אחרון במולטאי והיום מצפה לנו טיסה מעל האגמים !!

בשעת בוקר של יום שמשי הגענו אל שדה התעופה Moletai Aero Club שנמצא במרחק של כ-15 ק"מ דרומית לעיר מולטאי. בהתרגשות רבה צילמנו את המטוס הקטן שחיכה בחוץ, תוך חישוב מהיר מהו המקום הטוב ביותר לצילום משובח

ארוקלב מולטאי, שדה תעופה מולטאי

למרבה התדהמה (שלא לומר הפאניקה) גילינו שאנחנו טסות בייתוש הבא -

ארוקלב מולטאי, שדה תעופה מולטאי

גם הפלסטר על החלון לא הוסיף במיוחד לתחושת הביטחון

ארוקלב מולטאי, שדה תעופה מולטאי, טיסה בשמי ליטא

מצטלמות ומקוות שזו לא המזכרת האחרונה שלכם מאיתנו הטייס, מלי, אני והאגודל שלי.

ארוקלב מולטאי, שדה תעופה מולטאי, טיסה בשמי ליטא, בלוג טיולים

לראות את הנוף הזה מלמעלה זו חוויה שפשוט אסור לפספס. כמה אדרנלין, כמה יופי, באמת החיים בין כחול לירוק

ארוקלב מולטאי, שדה תעופה מולטאי, טיסה בשמי מולטאי

בלוג הטיולים כבר אורזת

מוזיאון המכוניות העתיקות Molėtų technikos muziejus

ממש מעבר לכביש הכניסה אל שדה התעופה הקטן, נמצא מוזיאון המכוניות העתיקות של מולטאי.

המוזיאון בבעלות פרטית של אספן מכוניות, לדעתי - נקודת חובה לביקור. כמות אדירה של רכבים מסוגים שונים, כולל אופנועים, אוטובוסים, רכבים צבאיים ואביזרים נוספים הקשורים לנושא התחבורה.

חלק גדול מהרכבים שבאוסף, שימשו את צילומי הסדרה המדוברת "צ'רנוביל" שצולמה בליטא.

(לתמונות נוספות לחצו הצידה על החץ <-> )

אי התפוחים Apple island - Obuoliu sala

אי התפוחים הוא אתר קמפינג ונופש פעיל שנמצא במרכז אגם Grabuostas. האי נרכש בשנת 1930 ע"י ביולוג וחוקר בשם Pranciškus Baltrus Šivickis שעבר לגור בו עם תלמידיו ושתל במרכז האי שדרה ארוכה של 100 עצי תפוח. תחילה הוא הקים באי חווה לימודית ובית לבני משפחתו, בשלב הבא הוא בנה חדרי אירוח לכל אורחיו וכך במשך הזמן הפך האי למקום שאפשר להגיע אליו גם לנופש.

כיום האי הוא אתר קמפינג עם בקתות עץ צנועות, מקום מסודר לקרוונים ומתחם גדול להקמת אוהלים. באי יש חנות קטנה, מסעדה, חוף רחצה ומתקני שעשועים ובקיץ הוא מארח אירועים גדולים תחת כיפת השמים.

(לתמונות נוספות לחצו הצידה על החץ <-> )

הטיול שלנו במולטאי כמעט הגיע לסיומו, אנחנו עוברים שוב בלשכת התיירות העירונית, שם נותנים לנו לצפות בסרטון מדהים שהכינו על האזור כולו, את הסרטון המושקע אנחנו רואים במשקפי מציאות מדומה. ממש מומלץ להיכנס אל מרכז המידע לצפות בו, ילדים ומבוגרים כאחד.

לסיום, המארחים שלנו מכינים לנו הפתעה רומנטית, צפייה בשקיעה מעבר לאגם דוריאי Duriai שנמצא דרומית לעיר, בליווי מבחר בירות מקומיות ממבשלת הבירה הסמוכה.

אגם דוריאי מולטאי, ליטא

שלמות

אגם דוריאי Duriai, ענבל ז"ק, בלוג הטיולים כבר אורזת

את הביקור במולטאי יזמה העיתונאית והבלוגרית רונית שימרון ואנחנו הצטרפנו בשמחה-

מלי אברמוביץ, ציפי לוין, שילה ברון (ואביה המקסים יורם ברון) ואני...

כל אחת מאיתנו כתבה על המקום בצורה שונה ומזווית הראיה המיוחדת לה. תודה על ההזדמנות לבקר במקום שאפילו לא שמעתי עליו, כזכור גם לא ידעתי איך כותבים את שמו ועכשיו האצבע מדלגת אליו בקלות. תודה על ההזדמנות להכיר חבורה מעולה של בנות שיודעת גם לבכות (כי בכל זאת, ליטא...) וגם לצחוק (כי בכל זאת... ליטא!)

בלוגריות טיולים, Travelblogger' travelbloggersil

אם קריאת המסלול שעשינו גרמה לכם לרכוש כרטיס טיסה ולתכנן את הביקור באזור האגמים של מולטאי, אני ממליצה בחום להגיע אל לשכת התיירות האזורית (שהזמינה אותנו להכיר את המקום) יושבת שם חבורה מקסימה של אנשים שישמחו לעזור לכם ולהגשים כל חלום!


אתר האינטרנט של לשכת התיירות - Moletu turizmo ir verslo informacijos centras


לקריאת הפוסטים של חברותי למסע :

רונית שימרון מהבלוג "טרוולסט" - מדריך למולטאי, איזור האגמים בליטא

מלי אברמוביץ מהבלוג "הטוריסטית" - מולטאי - הנוסחה הליטאית לחופשה חלומית

ציפי לוין מהבלוג "מה יש לך גברת לוין" - מולטאי – MOLETAI מחוז 300 האגמים



טסים לחופשה באירופה ואין לכם זמן לשקוע בתכנונים?

אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר, לתכנון מסלול טיול מקצועי ומפורט שיבנה בדיוק עבורכם!

ענבל - 054-7300484 או באמצעות שליחת טופס פרטים נוספים והזמנת מסלול



900 צפיות8 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page