top of page

עודכן: 1 בפבר׳ 2022

המלצה לטיול בקוסטה בראווה, הפירנאים, חבל הבסקים וברצלונה חלק רביעי

המלצה לטיול בברצלונה, בלוג טיולים כבר אורזת

היום אנחנו עוזבים את חבל הבסקים ויוצאים לדרך ארוכה לכיוון ברצלונה, 520 ק"מ שש שעות של נסיעה לא כולל עצירות והפעם ברור לכולם שבאמת צריך לצאת ממש ממש מוקדם.

בשעה 11.00 יוצאים לדרך...

היום מתחיל במזג אוויר שלא מבשר טובות ויש בהחלט מקום לשיפור.

מאחר ואת הנוף קשה ככה לראות אנחנו עולים על הכביש המהיר לצמצום נזקים מהבוקר

כבר כתבתי שאני אוהבת תמרורים, אז כאן יש אחד שמספר לנו שאם ניסע במהירות של 120 קמ"ש אחרי משאית שנוסעת 40 זה יגמר בברקס פתאומי שיעיף לנו את הבגאז' באוויר.

אחרי נסיעה של כמעט שעתיים מגיעים אל מצודת חביאר The Castle of Javier

המצודה שבמחוז נבארה נבנתה במאה ה-13 סביב מגדל שמירה שהגן על העמק בתקופת ממלכת ארגון, כאן במצודה נולד פרנסיס חביאר הקדוש הפטרון של נבארה בשנת 1506

ליד המצודה ישנו מרכז רוחני של המסדר הישועי שמושך אליו מאמינים רבים

מנזר חביאר נבארה ספרד
המלצה לטיול בספרד, אטרקציות בספרד
מבצר חביאר נבארה ספרד

כדאי מאוד להיכנס לתוך המצודה, המוזיאון שנפתח בה מושקע מאוד, ניתן לטייל בין החדרים ולעלות לתצפית מראש המגדל

מצודת חביאר נבארה ספרד
מצודת חביאר ארגון ספרד

מייצגים שמתארים את עלילות ידידנו חביאר במסעותיו בעולם

מצודת חביאר נבאדה ספרד
מנזר חביאר נבארה ספרד

על גג המצודה, נוף מקסים על עמק נהר ארגון

מצודת חביאר
המלצות לטיול בקטלוניה

ככל שמתקרבים לברצלונה מתחילים לראות את ההרים המשוננים של שמורת הרי המונסראט – הר שיני המסור.

אל ברצלונה הגענו עם רכב שהחלטנו להשאיר איתנו כדי לצאת איתו אל פארק פורט אוונטורה וביום האחרון לנסוע איתו לשדה, לכן בבחירת מקום הלינה חיפשתי דירה שממוקמת ומצוידת היטב, נגישה לתחבורה ציבורית וקרובה לחניון שלא צריך למכור כליה בשביל להשאיר בו את הרכב..

הדירה שמצאנו ענתה על כל הציפיות, משופצת ובקרבת קונדיטוריות וסופרמרקטים זולים

השעה כבר מאוחרת ואנחנו יוצאים להשביע את רעבוננו ולצפות במזרקות הקסם שנמצאות כעשר דקות הליכה מהדירה, בין כיכר אספניה לארמון הלאומי

מזרקות הקסם מונז'ואיק ברצלונה

כל כך הרבה אנשים מצטופפים במקום אחד, אכן קסם!

מזרקות הקסם ברצלונה

את ברצלונה כבר חרשנו בעבר אבל לא בהרכב מלא ולכן אנחנו יוצאים אל האתרים המוכרים והמרכזיים שחייבים לראות ומתבלים בביקורים שמשמחים את הצאצאית הקטנה. התחנה הראשונה היא כיכר קטלוניה ומשם אל שדרות הראמבלס

כיכר קטלוניה ברצלונה

גם ציפורים זה אושר גדול

ליהיא בן שבת, כיכר קטלוניה ברצלונה
רמבלה ברצלונה

ככה לאור היום בין המלפפונים לפלפלים רחמנא ליצלן

שווקים אני מאוד אוהבת לצלם, הצבעים כמעט ומעבירים את הריח רק בלי הצחנה של הדגים.

שוק לה בוקריה הוא אחד המפורסמים בעולם, נוסד במאה ה-13 (אם להיות דייקנים בשנת 1217) כשוק רחוב פתוח על הראמבלס, במהלך השנים וכחלק מפרויקט שיקום וחידוש השכונה הועבר השוק אל מקומו הנוכחי ובשיפוץ האחרון של שנת 1998 נקבע גם עיצובו העכשווי שמאפשר חדירה של אור טבעי פנימה.

שוק לה בוקריה ברצלונה
המלצות לטיול בברצלונה

בקצה השמאלי - עוד רחמנא ליצלן :)

שוק לה בוקריה אטרקציות בברצלונה

מהדוכן הזה של הגבינות רכשנו מגוון רב שנאטם ועשה את דרכו אל ארץ הקודש

שוק לה בוקריה ברצלונה

ואפשר גם לשבת לאכול טאפאס ולשתות קאווה

מסעדות ושווקים בברצלונה

ממשיכים לטייל בשדרה ולפלס את דרכנו ברובע הגותי בואכה מוזיאון השוקולד

מסלול טיול בברצלונה

חנויות מקסימות ברובע הגותי

מחאת הסרטים הצהובים נראית ברחבי ברצלונה וגם כאן בכיכר סנט ז'אומה שבה נמצאים בניין העירייה ובית הממשלה של קטלוניה (ארמון הגנרלים)

הרובע הגותי ברצלונה

סיגריות + מקרה ברך = המאספת גם בהליכה אורבאנית.

מוזיאון השוקולד Museu de la Xocolata או בקיצור MX

כרטיסי הכניסה למוזיאון הם טבליות שוקולד עם דגל המדינה שממנה מגיעים האורחים, חביב ביותר!

במוזיאון יש בעיקר פסלים משוקולד שמתארים סצנות מסרטים מצוירים מוכרים, מוקרנים סרטים על תולדות הקקאו ותעשיית השוקולד ובסוף יש כמה מכונות עתיקות שהיו בשימוש בזמנים טובים יותר

אטרקציות לילדים בברצלונה
מוזיאון השוקולד ברצלונה

ביציאה מהמוזיאון פגשנו זוג ישראליות שהגיעו ובסוף החליטו לא להיכנס, אז נתנו להן לטעום כרטיס...

הרובע הגותי ברצלונה

חוזרים אל הראמבלס דרך הרובע הגותי

כיכר ריאל Placa Reial המקסימה והאלגנטית, את הפנסים עיצב גאודי

ענבל ייעוץ טיולים באירופה
כיכר ריאל ברצלונה

אחרי הליכות מרובות כולם כבר רצו לשבת. כידוע בראמבלס אין ספסלים והכיסא הפנוי היחיד שמצאנו עלה לנו 10 יורו לאחד, הישיבה עליו מתבצעת בתורנות שבסופה מקבלים קריקטורה נחמדה. לא הייתה ברירה היינו ממש עייפים...

ציירי רחוב, ראמבלה ברצלונה

ליד מוזיאון השעווה נמצא בית הקפה של הפיות El Bosc de les Fades , אם מתלווה אליכם פיה אז זה בדיוק המקום שאליו כדאי להיכנס. הזמנו רק שתייה אז אין לי המלצות לגבי האוכל, אבל העיצוב של המקום פשוט מקסים!

בית הקפה של הפיות ברצלונה

השולחנות והכיסאות מפוזרים בתוך יער מהאגדות, מבוך של חדרים ושבילים, אפלולי אבל כדאי.

מסעדת הפיות בברצלונה, ברצלונה עם ילדים
ברצלונה על ילדים, בית הקפה של הפיות

היום יוצאים סוף סוף לפארק השעשועים פורט אוונטורה שלצידו גולת הכותרת – פרארי לנד – הפארק החדש שנפתח בשנת 2017

כשהצעתי לבנים לבוא איתנו לספרד, הסרטון הבא היה זה ששכנע אותם סופית לענות – יס איי דו...

מתחם הפארקים נמצא ליד העיר סאלו במרחק נסיעה של כשעה וחצי מברצלונה, מזג האוויר היפה שאיתו התחלנו את היום הפך אחר הצהריים לגשם כבד שהבריח אותנו בטרם עת ומיצוי חזרה אל העיר

פורט אוונטורה ספרד

כוחותינו הנחושים התפצלו לפתיחת שני צירים – הבנים לפרארי לנד והבנות לפורט אוונטורה.

פרארי לנד ספרד

הפארק העצום נבנה בעלות של כ- 450 מליון דולר אך עמד בפני פשיטת רגל בשל ניהול לקוי, הוא ניצל מקריסה כאשר חברת אולפני יוניברסל רכשה אותו.

בפארק יש שישה אזורים של מתקנים והרפתקאות-

אזור הים התיכון- רכבת קיטור לטיול סביב הפארק, ספינת קיטור ומופעי זיקוקים ואש ...

אזור פולינזיה- שיט בסירה בתעלות פולינזיה, סימולטור של צוללת בחיפושים אחר ספינה טובעת, נדנדות ענק, ריקודי עם פולינזים ומופעי ציפורים...

אזור סין- רכבת בצורת נחש קוברה, קרוסלה, ספינת דייג מופעי עפיפונים ועוד..

אזור מקסיקו- עולם המאיה, ארמון האש, נסיעה בבטן האדמה, קרוסלה, ריקודים עממיים ...

אזור המערב הפרוע- שייט בסירות עץ, רכבת קיטור, ראפטינג, החלקה בחביות, אינדיאנים בוקרים שירי קאנטרי וכל מה שניתן לראות במערבונים...

אזור רחוב סומסום- מתקנים רגועים יותר לקטנים.

המערב הפרוע

וגם בשלט של השירותים שומרים על העיצוב האזורי

סין

עיצוב טוטאלי גם על המגש של הצ'יפס

עטלף מבשר רעות בדיוק לפני תחילת הגשם

יום אחרון בברצלונה, אני כל כך אוהבת את האדריכלות של העיר הזאת. לא רק המבנים של גאודי מיוחדים, אני מוצאת יופי בכל המרפסות הקטנות האלו שאפשר לעמוד בהן בשביל לצפות על המולת הרחוב (ולעשן...) בחלקן מצליחים להכניס שולחן קטנטן עם שני כיסאות ובחלקן בקושי אפשר לעמוד

בלוג טיולים כבר אורזת, ברצלונה

והבניין הזה שנמצא ממש מול הדירה שלנו עם ציורי קיר שנראים כמו תחרה

ברצלונה אדריכלות

בגזרת הבנים נרשמה התעניינות גוברת לביקור באצטדיון הכדורגל המפואר של קבוצת בארסה – קמפ נואו Camp Nou

תור אפסי בכניסה – בונוס נדיר !

אני בחרתי לחכות בחוץ ולשוחח ארוכות על כוס קפה עם יונה

התמונות באדיבות המבקרים. חדי העין יבחינו שהם מצוידים בפלאפונים יותר משוכללים משלי.

יצאנו אל הכנסייה המפורסמת של גאודי – סגרדה פמילייה, אחד המבנים היותר גדולים, מוזרים ומורכבים של האדריכל.

גאודי מת ב 1926, שלושה ימים לאחר שפגעה בו חשמלית בשעה שהתרחק מעט מהכנסייה כדי לראות את כולה, הוא שכב והתענה בבית החולים מבלי שאיש זיהה כי הקשיש בן ה- 74 הוא האדריכל הגאון של ברצלונה.

החלטנו לא להיכנס פנימה מכמה סיבות – תור עצום בכניסה, כבר היינו בפעם הקודמת, לא נראה שעיריית ברצלונה התקדמה הרבה עם התכנית למרות שהשאיפה היא לסיים את הכנסייה עד שנת 2026 לרגל שנת המאה למותו של גאודי.

צפינו מרחוק ונזהרנו מחשמליות.

סגרדה פמילייה ברצלונה, גאודי
אטרקציות בברצלונה, סגרדה פמיליה

פארק גואל נמצא בקצה הצפוני של העיר, הוא תוכנן במקור בשנת 1900 כשכונת מגורי יוקרה מחוץ לעיר, מחוסר רוכשים לפרויקט המתוכנן הוא נותר עם שלושה מבנים בלבד שבאחד מהם התגורר גאודי במשך 19 שנה.

המקום כולו מקסים מצועצע וצבעוני, בכניסה עוברים דרך שני בניינים שנראים כאילו יצאו מאגדת ילדים.

פארק גואל, ברצלונה עם ילדים

בקצה העליון של המדרגות מגיעים לאולם רחב ידיים עם 84 עמודים מקושטים, האולם היה אמור לשמש שוק לשכונת הווילות שלא הוקמה.

לפעמים חלומות מתגשמים ולפעמים לא.

על גג "השוק" נבנה ספסל ארוך ומתפתל מצופה פסיפס של קרמיקה צבעונית.

פארק גואל ברצלונה

הגנים שבטבעת החיצונית של הפארק מקסימים, המון חשיבה על שילוב של טבע בסביבה אורבאנית

בין האבנים הוכנו מקומות שנועדו לקינון ציפורים

הבית שבו התגורר גאודי בתקופה הבנייה, היום שוכן בו מוזיאון המוקדש לו

פארק גואל, אנטוניו גאודי, ברצלונה

הנוף מהגבעה אל העיר

עומס התיירים בברצלונה, שגרם לעליית מחירי הדירות, מעורר מחאות שקוראות לצמצם את התיירות בעיר.

אפשר להבין אותם, לא לקחנו את זה אישית, אבל מחר חוזרים הביתה !!

ערב אחרון, תצפית על כיכר אספניה מהמרפסת העליונה של קניון הארנה

בלוג טיולים כבר אורזת
המלצה לטיול בברצלונה

מסעדה מומלצת בקומת הרחוב של הקניון, נקראת - Pura Brasa אוכל מצוין במיוחד לאוהבי הבשר. בזמן שמחכים למנות אפשר לשחק בשולחן הכדורגל שעליו גם אוכלים, אהבנו!

מסעדות מומלצות בברצלונה

טיול של שבועיים הסתיים, ראינו קצת ספרד, אהבנו, צחקנו המון ובעיקר היינו ביחד וחזרנו בחיים.

לא תמיד היינו סגורים על התוצאה.

טסים לחופשה באירופה ואין לכם זמן לשקוע בתכנונים? אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר לתכנון מסלול טיול, מקצועי ומפורט שיבנה בדיוק עבורכם! ענבל - 054-7300484 או באמצעות שליחת טופס פרטים נוספים והזמנת מסלול