top of page

עודכן: 1 בפבר׳ 2022

המלצה לטיול בקוסטה בראווה, הפירנאים, חבל הבסקים וברצלונה חלק שני

המלצה לטיול באנדורה ובפירנאים

אחרי יומיים של "עיירות ציוריות" ו"נופים משגעים" התחלתי לשמוע קולות מכיוון דור ההמשך שהגיע הזמן לקצת אקשן!

בחוץ השמש זורחת והציפורים מצייצות ואנחנו שמים פעמינו לכיוון פארק נטורלאנדיה

נטורלאנדיה, אנדורה

הפארק מחולק לשני אזורים ששמם מרמז על הגובה שבו הם נמצאים- אזור 1600 ואזור 2000, הצמידים מקנים כניסה לשני החלקים

נטורלאנדיה הוא פארק אקטיבי לכל המשפחה, כאן אפשר לעלות על מגלשת ההרים הארוכה ביותר בעולם שנמצאת בטבע ושמה- טובוטרונק Tobotronc, אורכה הוא 5.3 ק"מ !

שביעות רצון נרשמה בקרב כל הגילאים. הגדולים יצאו לטיול פרטי ברכב שטח והקטנה דגמה את כל השאר.

ובאמת שיש כאן הרבה אפשרויות- גלישה באבובים במורד הגבעה, גלישה באומגה, טיפוס על מבוך של גשרים וחבלים אווירי מעץ, נסיעה ברכבי באגי, סגווי, חץ וקשת ובנוסף פעילויות רבות המתאימות לילדים הקטנים.

נטורלאנדיה, אנדורה
נטורלאנדיה, אנדורה, ההרים הפירנאים

באזור 2000 העליון נמצא גם גן החיות של הפארק ובו מיני בעלי חיים שאופייניים להרי הפירנאים

גן החיות האלפיני, פארק נטורלנדיה אנדורה

ופטריות שנראות כמו ציור בספרי ילדים

מזג האוויר כאן משתנה בפתאומיות, רגע אחד אני יושבת לי בשמש עם סיגריה וקפה ומחכה שכולם יסיימו את הטיפוסים / קפיצות / נסיעות ושאר טלטולי הגוף

נטורלאנדיה, אנדורה, ענבל ז"ק בלוגרית טיולים

וכמה דקות אחרי כולם מגיעים בריצה ושערות מלאות בברד ..

נטורלאנדיה, אנדורה, כבר אורזת

נסיכות אנדורה משתרעת על שטח של כ- 464 קמ"ר, השפה הרשמית באנדורה היא הקטלאנית אבל התושבים מדברים גם צרפתית וספרדית. הנסיכות כולה מונה רק כ- 85,000 תושבים, הגבולות שלה נקבעו כבר בשנת 1278 ולא שונו מאז ועד היום. באנדורה נהוג פטור ממסים, עובדה שהפכה אותה לדיוטי פרי אחד גדול ועמוס

עיר הבירה נקראת אנדורה לה וולה, היא לא עיר יפה במיוחד אך מושכת תיירים בגלל מיקומה המרכזי ליציאה לטיולים בסביבה, והחנויות הפטורות ממס.

המלון שלקחנו ברובע לס אסקלדס המחובר לאנדורה לה וולה היה מצוין, ממש במרכז קרוב למדרחוב ובמרחק הליכה מספא קדלאה המיוחד.

אנדורה

את ארוחת הערב אכלנו במסעדה מעולה במרכז המדרחוב, שלוש קומות מעוצבות שירות מצוין ואוכל מעולה

מסעדה מומלצת באנדורה

הבוקר יצאנו לטייל באזור הכפרי ובטבע האנדוראי.

אל אגם ד'אנגולאסטרס מגיעים לאחר נסיעה תלולה ומפותלת מאוד של כשמונה ק"מ מעיר הבירה. אגם קטן שניתן להקיפו בהליכה רגלית שאורכת כ-50 דקות, להתנסות במתקנים שמסבירים על זרימת המים או להיכנס אל פארק החבלים הסמוך.

אנדורה, ד'אנגולאסטרס
אגם ד'אנגולאסטרס

פינת הווידוי - אני לא בכושר. שילוב של חוסר מוטיבציה לעשות ספורט + עישון סיגריות + קרע בן חצי שנה במיניסקוס, הובילו אותי לאורך הטיול לעמדת "המאספת", שזה נשמע כאילו שיש לי תפקיד בכוח וגם נשמע יותר טוב מסתם נגררת מאחור.

אנדורה אגם אנגולה סטרס
אנדורה, אגם ד'אנגולאסטרס

ממשיכים אל תצפית שנקראת מיראדור רוק דל קואר שמעל העיירה קנילו

תצפת רוק דל קואר, אנדורה, קנילו

המשקיף בנוי לתלפיות

תצפית מיראדור רוק דל קואר

אחרי הצילום האומנותי, הראיות הושלכו לפח...

רוק דל קואר, אנדורה

סיגריות + מקרה ברך = המאספת.

המדרחוב העתיק בעיירה אורדינו היפה

אורדינו, אנדורה, בלוג הטיולים כבר אורזת
אורדינו אנדורה, המלצה לטיול באנדורה

בבוקר אנחנו נפרדים מאנדורה ויוצאים לכיוון שמורת הטבע אייגואס טורטס שבפירנאים הספרדיים, נכנסים לרכב במלוא המרץ ואז נתקעים שעה ורבע בפקק שביציאה מהנסיכות..

ספרד

פארק נסיונל ד'אייגואס טורטס Nacional de Aiguestortes Parc

פירוש שמו של הפארק הוא "מים מתפתלים" ואכן בטיול בפארק פוגשים מפלים רבים שמתפצלים וזורמים במורד ההרים.

הפארק הוא השמורה הלאומית היחידה בקטלוניה, שטחו הוא כ 150 קמ"ר והוא מלא באגמים קטנים (כ- 200 אגמים), חלקם קבועים וחלקם נוצרים בעונות מסוימות כתוצאה מהיקוות של מי גשמים. בפארק יש מספר מסלולים שניתן להגיע אליהם עם מוניות (ג'יפים) היוצאים מהכפר אספוט במזרח או מהכפר בוי במערב.

אספוט, שמורת הטבע אייגואס טורטס

ניגשים אל מרכז המידע ומקבלים מפה בעברית והסברים על המסלולים, רוכשים כרטיס למונית ויוצאים לדרך!

אספוט, מרכז מידע
אייגואסטורטס

אנחנו בוחרים במסלול שיוצא מאגם סנט מאוריצ'י לכיוון מפל רטרה הגדול ומשם בעליה תלולה מגיעים אל אגם רטרה הקטן.

אגם סנט מאוריצ'י
אגם סנט מאוריצ'י, הפירנאים הספרדיים
פארק נסיונל ד'אייגואס טורטס

מפל רטרה

אגם רטרה

אגם רטרה שמורת אייגואסטורטס

מצאנו את המקור

פארק נסיונל ד'אייגואס טורטס

אחר הצהריים אנחנו מגיעים לעיירה וייליה אל הדירה ששכרנו. דירה פשוטה וזולה מאובזרת הייטב ובמרחק הליכה קצר מהמרכז, בהחלט עונה על כל הדרישות למשפחה.

הגעתם פעם למקום שחשבתם שהוא יהיה משעמם ואז גיליתם שבדיוק בזמן הנכון מתקיימות שם חגיגות?

אז זה מה שקרה לנו כשהגענו לוייליה, כל הכוכבים הסתדרו בשורה במיוחד בשבילנו! ממש באותו הערב נפתחו החגיגות השנתיות של העיר שנמשכו שלושה ימים, מתקני שעשועים, שווקים, מסיבות רחוב שנמשכות עד הבוקר אורות וקישוטים!

וייליה

החשש מלהגיע לעיירה מנומנמת עם דור ההמשך התפוגג והפך לחשש שלא נצליח להעיר אותם בבוקר..

אנשים זרים הם בסך הכל חברים שעוד לא הספקתי להכיר - נאמן למוטו הזה נכנס הבן למרכז העניינים ואחרי שצילמנו אותו מרחוק החלטנו לשחרר..

חדי העין יוכלו לזהות אותו מתמזג

וייליה הפירנאים הספרדיים

וייליה בירת עמק אראן היא עיירה יפה גם במקומות שבהם לא חוגגים

וייליה עמק אראן

במרכז העיירה חיבור של נהר אריו נרה לנהר גארונה

וייליה עמק אראן, המלצה לטיול בפירנאים

בבוקר יוצאים לטיול בארטיגה דה לין שבעמק אראן ובכפרים העתיקים של עמק בוי. מסתבר שבוקר זה עניין יחסי וקשה להתעורר אחרי ליל ריקודים. אנחנו מוותרים על ביקור במפל סאות דת' פיש שנשאר קבור בין דפי התכנית המקורית ויוצאים לדרך

פינת הווידוי 2 – אני אוהבת לצלם תמרורים, במיוחד כאלו שלא רואים הרבה במחוזותינו. כמו למשל התמרור שמזהיר אותנו מפני שלג, או זה שמזהיר מתאונה עם פרות או התקלות חזיתית באיילות

המלצה לטיול בפירנאים הספרדיים

וזה מזהיר מפני איילות מעופפות

וכאן אנחנו מסתכנים במפולת סלעים, איילות קופצות ופטריות משונות

מסלול ארטיגה דה לין הוא מסלול מעגלי שמשלב הליכה על כביש, הליכה ביער ולאורך הנהר עד למפל ומשם ממשיך הלאה לאזור פתוח.

משאירים את הרכב בחניון הגדול ויוצאים לדרך

ארטיגה דה לין
ארטיגה דה לין, כבר אורזת - בלוג טיולים

מפל Hont Deth Gresilhon

המים כל כל צלולים ונקיים

ארטיגה דה לין

כל תמונה נראית כאילו שהיא הועתקה מקופסה של פאזל

עמק אראן נקרא גם עמק הפרפרים, הוא מלא בכרי דשא ירוקים ויערות, ולאורכו זורם נהר גארונה.

בעמק שפונה לכיוון צפון נוצרו תנאי אקלים מיוחדים ולכן התפתחו בו מגוון גדול של פרחים ופרפרים

ספרד, עמק הפרפרים, עמק אראן

בהמשך היום יצאנו דרומה לכיוון עמק בוי והסכר הגדול שיצר את אגם קאוולרס. העמק נראה כמו מקום שקפא בו הזמן, הבתים והכנסיות העתיקות, הדרכים המפותלות והצרות ואפילו מעט השכונות החדשות שנבנו בו נטמעות בסגנון הישן

הכפר טאוול, הפירנאים הספרדיים

הכנסייה של הכפר טאוול נקראת כנסיית סנט קלימנט, היא נבנתה בשנת 1123 ולמגדל הפעמונים שלה יש שש קומות. ארגון אונסק"ו הכריז עליה כאתר מורשת עולמית, בעבר הייתה מעוטרת בציורי קיר מרשימים שהועברו למוזיאון הלאומי לאומנות בברצלונה והיום נמצאים בה העתקים שלהם.

לאחרונה הותקן בכנסייה חזיון אור-קולי המוקרן על הקירות בצורה מרשימה ביותר ומדמה את פנים הכנסייה כפי שהיה במקור.

המלצה לטיול בפירנאים הספרדיים, טאוול דה בוי
כנסיית סנט קלימנט בכפר טאוול דה בוי, ספרד

בקצה הצפוני של העמק נבנה סכר עצום בשם Presa de Cavallers , הנסיעה אליו היא בכביש צר ומפותל וכאשר מגיע רכב ממול צריך לעשות תמרונים ורוורסים מסוכנים. לא מומלץ לבעלי לב חלש / קשישים ונשים בהריון.

סכר פרסה דה קוולרס, הפירנאים

החלק הספרדי של הטיול בפירנאים הסתיים ונרשם כהצלחה!

עמק בוי, הפירנאים הספרדיים

מחר נצא לכיוון הפירנאים הצרפתיים וחבל הבסקים, על המשך המסלול תוכלו לקרא בחלק הבא.